Az egészséges táplálkozás ételei, hozzávalói

Pici Poci

Pici Poci

Gondolatok a fogyásról

2024. május 24. - szucsalfi

Sajnos hízásra hajlamos vagyok. No meg a vele járó betegségekre is. Évekig állandóan jöttek az új betegségek. Aztán tenni próbáltam ellene. Kerestem egészséges diétákat.

Amikor Magyarországon laktam, akkor a XIV. kerületi Angol u. 60 - ban található Egészségfarmot ajánlották. Amikor az ők diétáját elkezdtem, 154 kiló voltam. 4-5 évig jártam oda és lefogytam 106 kilóra. Ekkor kiköltöztem Thaiföldre, ahol ezt a diétát már sajnos nem lehetett követni. Ennek nagyjából 14 éve..

Aztán itt Thaiföldöm megint elkezdtem hízni, sajnos a thai ételek is hízlalnak. Próbálkoztam sok mindennel, nyersétel diétával, vega diétával, de nekem egyik sem segített és ismét jöttek a betegségek sokasága. 4 éve itt Pattayán összetalálkoztam egy magyar nyelvtanárral, aki itt Csonburiban egy iskolában angol nyelvtanárként dolgozott.

Rá egy évre ide költözött Pattayára. Sokat találkoztunk, sokat beszélgettünk és egyszer mondta, hogy ő jó 10 éve paleózik és a paleo étrend által lefogyott 90 kilóról 62 kilóra. Azóta is tartja ezt a súlyt.

Ekkor felcsillant a szemem, ebbe bele kell vágnom. Ehhez mindenben segített és mellette ajánlotta a magyar paleo király , Szendi Gábor műveit, szakácskönyveit. A paleo diétát úgy másfél éve keztem. Ekkor 143 kiló voltam.

1 év alatt lementem 101 kilóra. Örömömben ismét elkezdtem minden enni, sok sütit is. És nagyjából másfél év alatt visszahíztam 124 kilóra. És ez alapján rájöttem, hogy a fogyáshoz a saját tapasztalataim alapján a legjobb a paleo étrend. Úgy 3 hete radikálisan újra belevágtam a 100 százalékos paleo étrendbe (2024. 05. 05. körül).

Most 116 kiló vagyok és mondhatnám, hogy az újra előjött betegségeim kezdenek ismét megszűnni. Iszonyatos lábgörcseim voltak, ezek teljesen eltüntek. Mindig nagyobb dioptriájú szemüvegben dolgoztam a számítógépen. A látásom teljesen rendbejött, csak a nagyon apró betűknél  kell  használnom szemüveget. Eltűnt a fejfájásom. Csökkent a magas vérnyomásom és így tovább.

Úgy hogy arra gondoltam, ha valaki ki akarja próbálni a paleo egészséget helyreállító étrendet, azoknak paleo recepteket osztok meg..

Tudományos paleo étrend cikkeket keveset osztok meg, hisz ezekről Szendi Gábor bőségesen ír a paleo könyveiben.

Nagyszerű magyar paleo szakácskönyvek vannak a hazai piacon, többek között Szendi Gábortól, Mezei Elmirától, Posta Renátától, Szalai Viktóriától, Kalmár Erzsébettől, Bagi Lídiától, Haász Nikolettától. Érdemes a könyveiket beszerezni.

Megjegyzés: A tapasztalataim szerint a paleo étrend elsősorban egészség helyreállító diéta és lassú fogyást lehet vele elérni. Akinek a fogyása a legfontosabb, annak a ketogén étrend is ajánlott. De ha még radikálisabb fogyást akarunk elérni, akkor a Húst hússal (Carnivore) diéta a nyerő.

Én nem vagyok orvos, laikus vagyok. Úgy hogy azt, hogy kinek mi a jó diéta, azt mindenkinek magának kell eldöntenie, megtapasztalnia, természetesen akár úgy is, hogy orvosi segítséget kér hozzá. Én csak a magam tapasztalatait tudom veletek megosztani.

A bejegyzés trackback címe:

https://picipoci1.blog.hu/api/trackback/id/tr5618412457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása